TÕHUS KAITSE SINU SILMADELE
HOIA OMA SILMADE TERVIST
MAKSIMAALNE TOIME SILMADELE
Luteiin, zeaksantiin, tsink ja hõlmikpuu toetavad üheskoos
head silmade tervist
TOETAB NÄRVISÜSTEEMI
Magneesium ja vitamiinid B1, B2, B6 ja B12 aitavad kaasa närvisüsteemi normaalsele talitlusele
LIHTNE KASUTADA
Vaid 1 tablett päevas
FAKTE KOLLATÄHNI KÄRBUMISEST
Kollatähn on kõige valgustundlikum silmapõhja osa (5% kogu silmapõhjast), selles piirkonnas on kõige suurem valgustundlike rakkude kontsentratsioon, mis tagavad terava ja detailse nägemise.
Kollatähni kärbumist iseloomustab raskesti märgatav, väga aeglane, detailse nägemise nõrgenemine ja kadu. Ilma spetsiaalse testita on seda raske avastada, sest ühe silma korralik nägemine kompenseerib teise silma puudulikku nägemist.
See on levinuim nägemiskao põhjus läänemaailmas üle 50 aastaste seas.
Lääts
Nägemisnärv
Kollatähni pigmendid:
luteiin ja zeaksantiin
KAASAEGSED VÄLJAKUTSED SILMADELE
KAASAEGSED SILMADE TERVIST kahjustavad haigused.
Hüpertoonia, hüperlipideemia, diabeet. Silmades on veresooned väga väikesed (kapillaarid).
Silmade funktsiooni säilitamise seisukohast lähtuvalt võib juba väike muutus olla kriitilise tähtsusega.
Stress
Ebatervislik toitumine
Liiga vähe antioksüdante
Suurenenud sinise valguse kiirguskoormus
Töö arvutiga, nutitelefonid, televisioon
Suitsetamine
Õhusaaste
Heitgaasid
Õhusaaste
Heitgaasid
Stress
Suitsetamine
Ebatervislik toitumine
Liiga vähe antioksüdante
Suurenenud sinise valguse kiirguskoormus
Töö arvutiga, nutitelefonid, televisioon
KEDA OHUSTAB KOLLATÄHNI KÄRBUMINE KÕIGE ROHKEM?
Vanus üle 70a
Ülekaal
Naistel on 7x kõrgem risk kui meestel
Pärilikkus - pereliikmetel on esinenud kollatähni kärbumist
Sinised silmad
KUIDAS ÄRA TUNDA, ET SUL ON KOLLATÄHNI KÄRBUMINE?
Sul esinevad häired vaatevälja keskosas: Prillid ei tee nägemist paremaks
Normaalne
Kerge muutus
Tugev muutus
udune nägemine
osa tähti on tekstis puudu
sirged asjad muutuvad kõveraks
tume laik nägemisvälja keskel
LUTEIIN JA ZEAKSANTIIN
Inimese silmas leidub kahte sorti karotenoide – luteiini ja zeaksantiini, need on kollased pigmendid, mis kollatähnile tema värvuse ja nime annavad.
Luteiin ja zeaksantiin toimivad looduslike päikeseprillidena, kaitstes silmi kahjuliku ultraviolettkiirguse eest ja aeglustades kollatähni kärbumist. Need karotenoidid aitavad säilitada head nägemist, eriti hämaras.
Valgus
Lääts
Kollatähni pigmendid: luteiin ja zeaksantiin
Valgus
Lääts
Kollatähni pigmendid: luteiin ja zeaksantiin
Kuna kollatähnis karotenoidide hulk ajaga väheneb, on kollatähni kärbumise ennetamiseks luteiini lisatarbimine väga oluline. Peamised luteiini allikad on tumedad lehtköögiviljad nagu näiteks käharkapsas ja spinat.
Luteiini ja zeaksantiini tarbimine igapäevase toiduga Euroopas
Puudulik
tarbmine
1.5-3 mg
6 mg
Euroopas keskmine tarbimine: 1,5 ‑ 3,5 mg
Minimaalne tarbimise soovitus kollatähni kärbumise riski vähendamiseks 6 mg
TSINK
Tsink toetab aju kõrgemaid funktsioone ja nägemist.
Kuna organismil ei ole spetsiaalset tsingi säilitamise süsteemi, siis peab tsinki tarvitama regulaarselt.
Parimad tsingi allikad on:
Austrid
Veiseliha
Šveitsi juust
GINKGO BILOBA
Ginkgo ehk hõlmikpuu on kõige vanem puuliik maa peal, mis eksisteerib juba ligi 240 miljonit aastat, hõlmikpuu lehtede ekstrakti on kasutatud ravimiseks juba sajandeid.
Ginkgo biloba soodustab verevarustust väikestes veresoontes: eelkõige ajus, silmades, kätes ja jalgades.
Paranenud verevarustus aitab säilitada normaalset mälu, head nägemist ja kuulmist.
AMSLERI TEST SILMAPÕHJADE TERVISE KONTROLLIKS
  1. Kasuta prille kui kannad neid ka muidu
  2. Kata üks silm käega kinni
  3. Vaata täppi ruudustiku keskel tavaliselt lugemiskauguselt
  4. Vaadates täpile ja ainult täpile veendu, et ruudustiku kõik jooned on paralleelsed, sirged ja kõik ruudud ühesuurused.
  5. Korda testi teise silmaga
  6. Korda testi regulaarselt
  7. Kui avastad muutusi: vaateväljas on hägused alad, lainelised jooned või esineb “auke”, siis pöördu kohselt silmaarstile.
Kollatähni kärbumisega inimene näeb ruudustikku moonutatult
NB! Käesolev test ei asenda regulaarset silmaarsti vastuvõttu!
SILMAARSTIDE SOOVITUSED SILMADE TERVISE HOIDMISEKS
Osta kohe
Toitu tervislikult - tähtis on roheliste aedviljade - spinati, brokoli, herneste, rohelise salati, lehtkapsa jms tarbimine.
Tee värskes õhus harjutusi.
Loobu suitsetamisest.
Kaitse oma silmi sinise valguse eest.
Positiivne toime on antioksüdantidel ja teistel toidulisanditel nagu tsink, luteiin ja zeaksantiin.